Recension: Pinball FX2 – Marvel’s Ant-Man

Det populäraste pinball-spelet på konsol har nu kommit med ett nytt tillägg. De går hand i hand med varandra perfekt: små, kraftfulla för sin storlek, och ser du dig inte för så kommer de att slå till likt ett pistolskott. Vi pratar så klart om Ant-Man.

Pinball FX2 har sedan sin lansering 2010 fått otroligt bra betyg och släppt över 50 stycken olika tillägg, däribland fler bord inspirerade av Marvels andra storfilmer.

Nu i samband med Marvels nya storfilm som haft premiär i juli månad så har Pinball FX2 släppt ett stilfullt tillägg i form av ett pinball-bord inspirerat av filmen. Likt andra tillägg så är upplägget fortfarande mer eller mindre det samma, mekaniken lika så. Och för er som inte har sett filmen så kan jag gladeligen meddela att spelet inte förstör för er genom att avslöja vad som händer.

ant-man-pinball-review-playstation-4-486774-2
En sak som gör just Pinball FX2 mer intressant än de flesta andra är just det interaktiva spelandet; efter ett tag så måste du se till att träffa på exakt rätt ställe för att starta ett speciellt scenario eller händelse där du har chansen att samla ihop bonusar. Detta gör att man blir mer driven i sitt spelande då man på en viss nivå får något att sikta mot, förutom en högre poängsumma.

Pinball FX2 är ett väldigt underhållande spel, och otroligt bra för tävlingsinriktade och fokuserade spelare likt mig själv. Det som är lite tråkigt är att det endast är en kosmetisk ändring på spelet. Jag hade förväntat mig någon form av alternativ utformning på någon nivå, vilket blev lite av en besvikelse. Det väger dock upp med det genom att det är just Pinball FX2, det finns väldigt få negativa saker med spelet.

Interaktivt spelande
Kreativt visualiserat

Endast ett kosmetiskt tillägg